مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 09:512023-11-01سياسي

راویان پیشرفت| راه سازی در دل باتلاق های کویری + تصویر


خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ هاجر فرخ نژاد، اینجا نقطه ای استثنایی در راه سازی، اینجا در قلب کویر و احداث شریانی در دل باتلاق و شوره زارهای کویری، اینجا دشت یک دست سفید نه شوره زاری یک دست سفید که باید از وسط آن شریانی عبور کند که درست وسط باتلاق قرار دارد.

همین استثنا سبب شده تا پروژه با یک و سال تاخیر اجرایی شود.

  روش های خاصی نیاز است تا در میان باتلاق های کویری جاده ساخت و به همین سبب شاید در ابتدا هموار بودن مسیر این موضوع را به ذهن متبادر سازد که چرا این قدر زمان برای اجرای شریانی آن هم در دشتی هموار و مسطح و بدون هیچ گونه ناهمواری و ارتفاعاتی.

راهسازی میان باتلاق ها اما وقتی در میدان راهسازی و درست در نقطه هدف قرار می گیری به طور کل ورق برمی گردد و واقف می شوی به این که چقدر سخت است راهسازی آن هم میان باتلاق ها و شوره زارهای کویر چرا که خاصیت این آب ها سبب می شود تا ابنیه ای که در زیرسازی ها مورد استفاده قرار گرفته خورده شود و مجبور باشی از روش های خاصی برای مقابله با این موضوع استفاده کنی و گاه احداث چند کیلومتر به اندازه همه مسیر زمان بر شود.

روز از نیمه گذشته اما  قرار گرفتن زیر شلاق های بی رحم آفتاب پاییزی کویر یا بهتر بگوییم بهاری این روزهای طبس کمی آزار دهنده است و مجبوری گاهی دست را سایه چشمانت سازی تا نور مستقیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راویان پیشرفت| راه سازی در دل باتلاق های کویری + تصویر

راویان پیشرفت| راه سازی در دل باتلاق های کویری + تصویر